Încă un gigant trece exclusiv pe mașini electrice: anunțul ambițios al Fiat, o lecție pentru concurență

de: Ciprian Ioana
08 06. 2021

Industria auto știe că viitorul aparține mașinilor electrice și că, în curând, modelele noi echipate cu motoare pe benzină și motorină vor fi istorie. Fiat nu face excepție.

La ora actuală, nu prea mai există niciun mare producător care să nu aibă în portofoliu modele electrice. Sunt presiuni mari din partea Guvernelor pentru respectarea unor ținte privind poluarea și atunci e nevoie de diversificarea gamei. Pentru moment, soluția găsită înseamnă electrice și vehicule hibrid.

Fiat are o strategie îndrăzneață pentru următorii ani. Vrea să aibă numai modele electrice în gamă până în 2030, iar din 2025 nu va mai scoate niciun model care să fie alimentat cu combustibili clasici – adică benzină și motorină.

Fiat, tranziție totală spre modele electrice

Fiat susține că și-a propus să aducă pe piață modele electrice care să nu coste mai mult decât cele clasice pe benzină și motorină.

„Explorăm teritoriul de mobilitate durabilă pentru toți: acesta este cel mai mare proiect al nostru. Între 2025 și 2030, gama noastră de produse va deveni treptat doar electrică. Aceasta va fi o schimbare radicală pentru Fiat” – a declarat directorul executiv Fiat Olivier François.

Constructorul nu-i străin de tehnologia cu care sunt echipate modelele electrice.

Fiat a lansat recent o versiune electrică a clasicului model 500. Producătorul, la fel ca alți constructori din piața auto, caută să contribuie la îmbunătățirea accesului la vehicule electrice, la infrastructura de încărcare și la calitatea aerului.

„Decizia de a lansa noul 500 – 100% model electric – a fost, de fapt, luată înainte de pandemia de COVID-19. Eram conștienți încă de atunci că lumea nu va mai accepta compromisuri”, a spus François.

Fiat nu e singurul producător care se gândește să aibă în gamă doar modele electrice în următoarea decadă. Mai mulți producători auto intenționează să renunțe total la modele noi pe benzină și motorină în următorul deceniu. Printre ei se numără Mini, Volvo și Ford (cel puțin în Europa) și toți caută să facă schimbarea până în 2030.

Honda, pe de altă parte, se întinde cu acest calendar până în 2040.